tirsdag 27. januar 2015

Svenskebitt-gutten

Lørdag for snart 14 dager siden "valgte" Scott seg svenskebitt som meldingsform. Jeg tenkte at nå var det på tide å gå over fra løsbitt til bringkobbel. Men Scott var tydelig lite begeistret for bringkoblet og gjorde iallefall ikke det jeg ville han skulle med det. Så jeg fant ut at det kanskje var en ide å forsøke med svenskebitt. Jeg ga figuranten svenskebittet som løsbitt på det første slaget. Så festet jeg det på halsbåndet til Scott og sendte han ut. Han plukket bittet på første forsøk, og helt uten hjelp fra figuranten. Gjett om jeg var fornøyd med lille bølle da. Etterpå har vi hatt en del økter med svenskebitt og han melder etter min mening bra. I går fikk vi til og med trent på melding på delvis gående figurant med barnevogn(med lyd i). Jeg kaller det delvis gående fordi figuranten stoppet opp når Scott kom ut for å melde. Den oppgaven løste han også fint. Så det ser ut som meldingen sitter bra. Da er det bare å generalisere og gjøre meldingene gradvis vanskeligere fremover :-)


Ingen kommentarer: