søndag 2. mai 2010

Ett skritt frem og to tilbake

På onsdagstreningen denne uka var vi fire som møtte opp. Vi ble raskt enige om at Dale ikke var noe blivende sted når vi skulle trene momenter i rundering/meldingstrening. Det krydde av speidere, turgåere og løse hunder der ute. Til tross for plaskregn.
Vi satte kursen mot "sviland 2". Jeg ville ikke være først ut. Så alle de andre trente før meg. Kanskje ikke så lurt med tanke på at jeg har en spor-snuseschnauzer og ikke en Riesenschnauzer. Han var fullstendig på høygir og sprang ut til figuranten og tok bittet, men slapp det på vei inn og begynte å snuse rundt. Jeg ble nok mer og mer irritert etterhvert, og han ble enda verre med snusingen. Han forsvant langt avgårde opp etter stien og ut de stedene der figuranter mm. hadde gått for de andre.
De siste forsøkene gikk så noelunde bra, men han slapp bittet ett par ganger inne hos meg. Han plukket det riktig nok opp igjen av seg selv.
Jeg fikk i "lekse" å trene enda mer apport. Når jeg kom hjem så klarte jeg ikke helt finne ut hva mer apportering vi skulle trene, for jeg har stort sett alltid med meg ett løsbitt og trener forskjellige former for apport eller hold fast når vi går tur.
Jeg var rett og slett litt oppgitt og lurte på hvordan dette skulle fortsette etter denne treningen, men klarte tenke ut noen få sammenhenger der vi ikke hadde trent med løsbitt, og fant ut vi fikk prøve å gjøre det da også. Jeg trenger nok også mer trening på apport og slikt, med publikum, slik at jeg fortsetter å gjøre slik jeg pleier.

Ingen kommentarer: