tirsdag 21. september 2010

Vepsestikk i baken og rundering som vinden

Jeg møtte Ritva og Anne- Lise på "Sviland" for litt lydighetstrening i dag. Det ble istede rundering på meg og Ritva, mens Anne-Lise hadde noen lydighetsøkter.
Først var Storm og jeg figuranter for Bizzo. På vei ut klarte Storm av alle ting i verden å bli stukket av en veps i rumpa. Jeg lurte på om an feilte noe alvorlig når han plutselig begynte å åle seg frem og snuse seg i rumpa og så rykke til. Men når jeg fikk undersøkt fikk jeg plukket vekk en veps og Storm ble som normal igjen og så ikke ut til å kjenne noe til det.

Sist trening klusset Storm litt med meldingen. Jeg ville gå tilbake til vanlig bringkobbel, for jeg har fått tilbakemelding om at han strever med å plukke svenskebittet. Når jeg forsøkte med vanlig brinkobbel sist trening meldte han da fint hos figuranten, men slapp like før han kom inn til meg på midtlinja . Han har siden, etter forslag fra Trond, fått ta hele meldingskjeden uten bringkobbel eller løsbitt, men der jeg belønnet han masse på midtlinja før vi gikk på påvisning. I dag ville jeg prøve samme taktikk, men med bringkobbel. Det fungerte kjempeflott :-D :-D. Storm fikk tre slag med funn på hvert slag. Han for som en rakett ut både på runderingsslaget og påvisningen. Jeg satt på huk, halveis med ryggen til og roste han veldig fordi han kom inn til meg. Han holdt også godt fast uten å slippe, når jeg dro litt i bringkobbelet.

Ingen kommentarer: