mandag 4. juli 2011

Overnattingsgjesten
















Nå har "mor" og jeg hatt Dennis på besøk siden sist onsdag. Til å begynne med var han ganske så forsiktig og pysete. Han forstod ikke at jeg ville leke når jeg dytta han i sida med labben. Nå er han nesten litt plagsom. Men viss jeg legger meg ned for å sove eller slappe av, så gjør han også det, så det går bra. Men han følger etter meg overalt, og i morges prøvde han å gå inn og legge seg i mitt bur etter morgenturen. Jeg stod og kikket opp på mor og hun ba han om å gå i sitt bur. Det var godt for jeg tror kanskje det hadde blitt litt slitsomt å ha han der inne.
I dag var vi på tur med en annen hund også. Jeg så ett rådyr som jeg ville sjekke ut, men når det forsvant for langt vekk (ca 200 meter), sprang jeg og Dennis tilbake til mor og en dame. De ble glade for å se oss, men var ganske stresset for den andre hunden var ikke kommet tilbake og han hadde langline på seg. Mor ba meg finne han og jeg sprang avgårde og hun etter. Jeg så etter om hun fulgte etter meg. Det gjorde hun. Men når vi kom opp til stien så ville hun ikke følge etter meg mer. Jeg forsøkt å få henne med meg, men hun ville bare leite på nedsiden av stien. Når jeg hadde gått opp til stien med henne tre ganger så hørte hun en hund i det fjerne som gjødde. Først da ble hun med meg rett vei. Dennis og jeg sprang foran og hun etter. Til slutt kom vi frem til hunden som hadde satt lina si fast i ett tre. Mor mente han nok hadde sprunget ca 1,5 km etter rådyret. Damen ble kjempeglad når vi kom tilbake med hunden. Jeg og Dennis har sovet i hele kveld. Det var fryktelig slitsomt å lete når mor ikke ville høre på meg.
På vei tilbake til bilene badet vi i ett vann. Jeg fikk Dennis til å bli med så langt ut at han måtte svømme. Han tror visst han har like lange ben som meg.
Her er en film av oss når vi leker i hagen (altså, det er lille Dennis som brummer, jeg gjør da ikke slikt):



Hilsen Storebror Storm

2 kommentarer:

Tone sa...

E dette Dennis te Nina?

Gro Elin sa...

Ja. Han va på besøk hos meg ei uga :-)