torsdag 7. juli 2011

Vannhull-rundering

På onsdagstreningen denne gangen hadde jeg tenkt å legge inn kontrollerte blindslag. Alle ville helst trene i storskogen, så Ghita, Ola og jeg trasket inn til krysset og begynte der. Det var veldig varmt og vi svettet nesten når vi sto stille. Vi begynte med ett funn på Ghita på venstresiden. Der meldte han fint. Så tok jeg med Ghita inn for å ha ett blindslag på den siden. Så meldte han fint på Ola (trodde jeg). Men han hadde tatt en lettvint løsning og meldt på fert, for han var var tydelig sikker på at Ola var omtrent der når vi kom ut på påvisning, men han visste ikke akkurat hvor (innenfor en radius på 5 meter). Dermed ville jeg ha Ghita ut igjen på andre siden likevel. Han sprang ut og forbi henne og ble stående med en "elg-grop" som Ghita kalte det. Etter å ha ropt han inn og sendt han ut ett par ganger meldte han endelig på Ghita. Den ene gangen var han langt avgårde og fant seg ett vannhull. (jeg klarte heldigvis la vær å bli sinna). Istede for å fortsette og prøve å få lagt inn blindslag, valgte jeg å avslutte med ett funn på Ola. Dette funnet ble vellykket og meldingen var fin.
Storm var nok satt ut av varmen og muligens litt sliten i pappen etter å ha vært snill "storebror" for Dennis i ei uke, for han virket ikke det minste fysisk sliten når vi avsluttet. Han dro avgårde på ett selv-valgt blindslag og var borte i en evighet. Det viste seg at han nok en gang hadde vært og badet. På vei tilbake til bilene stupte han uti ett sørpehull med hode først, så han endte rett i dusjen da vi kom hjem.
Jeg bør kanskje velge kjent terreng eller enklere treningsmomenter når det er så varmt, jeg vet jo at han blir satt ut av varmen. Han var jo begynt å pese bare få meter etter at vi gikk fra bilene i begynnelsen av økta. Og så må jeg huske å ta med vann ut til han. Denne treningen hadde jeg iallefall vært flink til å vanne han på forhånd.

Ingen kommentarer: