tirsdag 16. august 2011

Dyranut 2011

I år var Dyranut tidligere enn vanlig for ikke å kollidere med Hovedkurs Vest-Norge. Vi hadde tre flotte dager der oppe. To med sol og den siste med litt mer skyer og noe som dryppet ned fra himmelen. Til tross for at jeg hadde kjempelyst å trene spor der oppe, valgte jeg å trene overvær og rundering. Dette fordi jeg har en sporgal hund. Det er praktisk når han forhåpentligvis blir godkjent en gang, men akkurat nå er det ikke like praktisk. Han synes det er lurt å prøve å finne spor viss det er dårlig overværsvind når han skal rundere. Det syns ikke jeg er like lurt.
Vi runderte første dagen. Jeg ville ha mye motivasjonsrunderinger og vi fikk mange økter (det var bare meg, Ritva og Dan) som runderte. Vi begynte med rett i lek og passeringer. Så klapperekker og tilslutt en økt med rundering med meldinger og ett blindslag. Storm tullet litt med meldingene og slapp før han kom helt inn til meg.
Dag 2 hadde vi overvær. Da var Tone og jeg sammen. Vi fikk flere økter hver denne dagen også. Storm hadde greie overvær og fant Tone fint, men tullet litt med meldingene denne dagen også. På en av øktene lå Tone på andre siden av ett vann. Storm jobbet lenge forå lokalisere henne og når han fant ut hvor færten kom fra svømte han rett over vannet var borte hos henne og meldte, men slapp på vei inn. Det var kjempesurt :-(.
Siste dagen hadde jeg overvær sammen med Frode og Dan(Dan hadde runderingsøkter). Jeg ville fokusere mest på meldingene og fikk til slutt uttelling. På siste økta denne dagen hadde Storm fine meldinger og innkomster. Jeg må tydeligvis snu meg mot den retningen han kommer fra og stå og se ganske så myndig på han. Da kommer han fint inn på plass. (Jeg trodde hele helgen at det lureste var å se vekk eller gå en annen retning for å få han helt inn, men det var altså helt feil)

Ingen kommentarer: