torsdag 11. august 2011

Rundering på Tjørn igjen

På lørdag var vi på trening på Tjørn. De siste runderingene ha gått helt ræva. Jeg har blitt mer og mer masete på midtlinja, Storm har virket umotivert og motivasjonen har vært helt på bånn. Så jeg ville ha motivasjonsrunderinger. Flere korte økter. Det fikk jeg. Vi begynte med en klapperekke på hver side av løypa. Ritva måtte klappe på begge sider, for resten av runderings/overværslaget var ute og la spor. Vi fikk 3 økter til i løpet av dagen. Alle ble "speedrundering" rett i lek og uten blindslag. Utover dagen ble jeg flinkere til å tie stille og stå i ro og bare vise med kroppen hvor Storm skulle springe. Samtidig med at jeg ble roligere, så økte Storm iver og motivasjon så det ut som. På den siste økta valgte han å stoppe å drikke på vei ut til John, men fortsatte videre på eget initiativ uten annen støtte fra meg at jeg stod å så i den retningen. Veldig godt fornøyd med dagen. På slutten forsøkte vi oss på en fellesdekk. Denne tror jeg Storm tok som rundering/melding på figurant med hund. Vi var i lyngen oppee bak hytta på Tjørn, og Storm så når Figuranten med hund gikk og gjemte seg. Når jeg gikk fra han, så var han raskt på vei for å finne henne, men lot seg greit rope tilbake. Nå håper jeg på 3-4 nye sjanser til å få tatt den dumme fellesdekken på Dyranut, så jeg kommer videre og kan ta B-prøvene :-)

Ingen kommentarer: