søndag 15. januar 2012

Heksa, tyven og feltsøk (og litt mer regndress)

I går var jeg gretten allerede før jeg våknet tror jeg. Og bedre ble det ikke når jeg hadde glemt kaffen når jeg dro avgårde på NRH- trening. Og enda verre ble det når vi ikke kom igang med trening før nærmere 11.30. Jeg og Ghita ville kun trene felt og få flest mulig økter med dette, så vi var vel ganske gretne begge to når vi ikke fikk startet med dette før nærmere 11.30. Vi kjørte ned til sandtaket på Sviland for å få minst mulig forstyrrelser. Da vi parkerte oppdaget jeg en mann som forsvant inn i skogen der jeg hadde lagt fra meg slutten på sporet jeg hadde lagt for Bjørn Erik og Balder. Han kom tilbake bærende på noe og satte seg inn i bilen sin. Jeg sprang mot han og han rullet høflig ned vinduet på bilen da jeg kom. Jeg spurte om han hadde sett sekken min. Han svarte nei og kjørte avgårde. Frekkeste tyven jeg har møtt så langt. Håper han ble riktig skuffet når han åpnet sekken og bare fant en utslitt tennisball...
Endelig kunne vi få begynt på feltsøk-øktene våre. Både Ghita og jeg ville trene med påvirkning og en gjenstand rett ut. Vi hadde litt forskjellige grunner til det. Jeg for å få han til å søke langt nok ute. Når jeg og Storm skulle starte kom plutselig alle de andre også kjørende ned til oss, og ga oss mer en ønskelig av forstyrrelser. Så noen fikk kanksje urettferdig mye kjeft fra meg(dagens heks), uten å ta seg særs nær av det.
Etter lunsj fikk vi flere gode økter (med unntak av en spring rundt og gå grus-spor etter mor økt). Men på grunn av starten på dagen så kom vi ikke helt så langt som jeg hadde tenkt. Men jeg var fornøyd likevel.

I dag dro jeg til Vigreskogen for å trene mer felt. I dag var progresjonen mer som jeg hadde tenkt. Storm fikk to økter med parallelle korridorer med en gjenstand ytterst i hver korridor og en tom korrido mellom.

Han fikk påvirkning på gjenstandene av figuranten. Jeg oppdaget at jeg må gå tilbake til kommandoen: søk-takk(søk-apport) istede for den nye søk-felt. Storm hadde mye større ro i søket med engang jeg brukte søk-takk kommandoen og går langt nok ut da også. Han fant og avleverte alle gjenstandene kjempefint.

PS.
Det er fremgang i regndress-syingen også. Nå mangler den bare ermer og glidelås. Samt at jeg må tape og stryke alle sømmene med spesialtape.




Ingen kommentarer: