onsdag 14. november 2012

En liten oppdatering

Nå  er det lenge siden sist jeg skrev noe i bloggen. Det har skjedd mye siden sist jeg skrev noe om trening og Storm.  Storm var veldig mye syk som valp. Da Storm var rundt 2 år fant dyrlegen ut at han var allergisk. Dette fikk vi etter hvert kontroll på og han var nesten ikke syk av det lengre. I vår (ca rundt April) begynte han å få mer og  mer krampeanfall. Han hadde en periode flere til dagen. Han ble i tillegg ganske "gretten" For meg så det ut som epilepsi, men jeg hadde store problemer med å få beskrevet det skikkelig for dyrlegen. Han ble undersøkt i alle bauger og kanter og testet på flere måter (også endel blodprøver) hos dyrlegen framover våren og forsommeren. De foreslo flere svært alvorlige alternativer av degenerative lidelser og vi var egentlig på vei til å bli sendt til veterinærhøgskolen i Oslo for undersøkelser.  Til slutt fikk jeg filmet ett anfall og vist dyrlegen. Med en gang hun så filmsnutten fant hun ut at dette var epilepsi. Han ble satt på medisiner på sensommeren og disse har virket kjempebra på epilepsien. Men han har enten som resultat av veldig mye krampeanfall eller helt uavhengig av dette fått endel smerter i muskler og ledd i tillegg.

Alt dette har resultert i at jeg har valgt å ikke fortsette med å godkjenne Storm som redningshund (vi ble B-godkjent høsten 2011). I løpet av 2013 håper jeg på å få kjøpt meg en valp til. (denne gangen en tispe)  :-)

1 kommentar:

Krissi sa...

Sterkt av deg å ta dette valget, Gro Elin. Det krever sitt å se forbi egne drømmer og ønsker. Jeg ønsker deg lykke til med ny redningshundkandidat, når den tid kommer! :)
Erfaringen du nå har med treningen sammen med Storm, vil komme godt med! :)