onsdag 9. september 2009

Apportering med bare menneskepublikum

Aud var litt usikker på om jeg sa apportering AV publikum, så hun sa ganske kjapt at hun ikke meldte seg frivillig til den oppgaven iallefall.
I dag var planen min å se om jeg klarte få Storm til å apportere når det var flere mennesker som så på oss. Storm apporterer som bare det han, men jeg blir tydeligvis litt usikker og nervøs når ikke alle de andre er opptatt av hundene sine. Med andre ord så var det jeg som trengte apporteringstreningen mer enn Storm. Jeg brukte Kaare og Paul som publikum mens de ventet på sporene sine. Først begynte jeg slik at jeg ikke så dem og så nærmet jeg meg mer og mer. Og det gikk fint. :-) Jeg var ganske fornøyd med at jeg klarte holde fokus jeg også, og jeg ble så ivrig at Paul sa til meg at jeg måtte stoppe før hunden ble lei. Planen var å begynne å trene litt melding også, når dette gikk fint, men det får det bli mer av til helga. Etter en prat med Paul så vet jeg at slik jeg tenkte om meldingstreningen var helt riktig.
Storm fikk også en kort liten økt med "enkeltdekk" rett foran Paul og Kaare.
Det er ganske gøy når jeg klarer konsentrere meg skikkelig og når ting endelig går inn i det lille Riesenhodet til Storm...

Ingen kommentarer: