fredag 4. september 2009

Onsdagstrening

I dag ville jeg trene overvær. Trond var snill og laget ett opplegg der jeg og Storm skulle gå langs veien og så skulle vi (Storm) få overvær av figurantene.
Den første figuranten var Ola. Vi måtte litt inn i skogen fra veien før han fikk han, men han slo fint og sprang i fullt firsprang bort til han.
Den andre figuranten var Ronny. Nå hadde desverre vinden funnet ut at den ville blåse en annen vei så det kom ingen fert i vår retning. Jeg sendte da Storm ut på ett runderingsslag for at han skulle komme inn i fertssonen. Han sprang fint ut, men fikk ikke ferten når han skulle og endte med å finne sporet til Ronny. Som runderingsslag var det kjempefint, men ikke helt etter planen når det var overvær jeg skulle trene.
Etter at de andre var ferdig med sin rundering så fikk Storm en runde med fellesdekk sammen med Daisy. Denne gangen fikk han med skjult fører på 2 meters avstand. Jeg har aldri trent med skjult fører før, så jeg synes han var flink selv om han reiste seg 2-3 ganger for å finne meg. Da ble han resloutt tatt til bake på plass av Trond. Det som var bra var at han hadde så mye fokus på at jeg var borte at han ikke forsøkte å leke med hunden ved siden av. Noe som har vært ett problem i det siste.
Takk for god hjelp.

Ingen kommentarer: