tirsdag 1. desember 2009

Pakkekalender

"Mormor" har laget pakkekalender til meg. Men den slemme matmoren min har hengt den kjempehøyt opp så jeg ikke når den. Det synes jeg er fryktelig urettferdig, for den lukter veldig, veldig godt. Mor synes det er bittelitt urettferdig, for hun har "bare" fått en flaxkalender. Derfor har "mormor" sagt at jeg må dele litt med meg. Jeg synes at mor skal dele med meg også når hun vinner 500.000 på julaften. For alle vinner vel i en sånn kalender?
Mor sier at i fjor satte jeg meg ned foran kalenderen hver morgen og stirret forventingsfullt opp på den. Det kan jeg ikke huske, men jeg husker at inni sånne ting med fint papir på er det stor sannsynlighetfor at det er noe som kan spises eller lekes med. Akkurat det tror jeg ikke at mor liker at jeg husker, for hun blir litt sånn morsk i stemmen og i ansiktet når jeg forsøker å fange de der innpakkete tingene.
Forresten så var jeg på juleverksted på bursdagen min(mor sier det var på lørdag). Der fikk jeg en sånn pakke av Øystein. Den var veldig kjekk. Jeg pakket den opp og fant to griseører som jeg gravde ned i bakhagen til "mormor". Det var litt viktig å få gravd dem ned skjønner dere, for jeg hadde rett før det gravd opp de to grisørene som hadde ligget og godgjort seg der i sånn ca 14 dager. De var veldig gode, helt sikkert mye bedre enn de julekakene som alle menneskene hos " mormor" spiste. I tillegg fikk jeg som vanlig litt rester ( en stor boks pølsebiter). Jeg har forstått at mor og "mormor" ikke er helt enige om hva hverken rester eller litt betyr. Men det bryr jeg meg ikke så veldig mye om for jeg vet at "mormor" er veldig snill jeg.

Hilsen Storm (stor gutt, jeg er tross alt 2 år nå)

Ingen kommentarer: