søndag 6. mars 2011

Bolletur

I dag inviterte "mormor" og "morfar" meg og mor med på tur med boller og kakao. Vi møtte dem på parkeringsplassen på Alsvik. Jeg ble kjempeglad når jeg så bilen, men klarte hilse kjempefint på dem begge. Da tror jeg mor ble glad for jeg pleier ofte hoppe opp og hilse og det liker hun ikke.
Vi gikk en stund og jeg passet på å gå først hele tiden. Tenk om de andre ikke fant veien. Til slutt kom vi til ett bord inne i skogen. Dette fikk jeg ikke komme bort til en gang. Vet dere hva mor gjorde. Hun bandt meg fast til ett tre med ett tau som det gjorde vondt å tygge på (plastbelagt vaier). Der måtte jeg stå og se på når de spiste boller og drakk kakao og jeg fikk ingenting uansett hvor mye jeg peip, hoppet og bjeffet. Jeg gnagde vekk en liten grein som stod i veien der også.

Men plutselig så oppdaget jeg at mor klikket med den greia hun kaller klikker og kastet godbiter til meg når jeg tidde stille (dette tok ganske lang tid i følge mor). Så jeg satte meg ned og tidde stille. Det virket enda bedre, hun klikket og kastet mer godbiter. Men det mest effektive var å legge meg helt ned å tie stille, da fikk jeg klikk, smil, bra og masse godbiter. Jeg tror kanskje jeg kan øve på det der en annen gang også. Det var jo ikke så vanskelig å få godbiter fra mor på den måten. Det er mor fornøyd med for hun sier jeg trenger øve mye på det, for jeg er visstnok håpløs å sette i bånd rundt omkring. Nå ligger jeg i vinduet og passer på at ingen går tur på vår eiendom. ( mor påstår at den ikke er så stor som jeg mener den er)

Hilsen
Storm, som er litt fornærmet for at han ikke har fått boller på en bollesøndag.

1 kommentar:

Snuskebassa sa...

...bolletur?
Oppdatering?
Ønsker deg en magisk kveld!
Klem fra Liv