fredag 4. mars 2011

Tullehund og hundefører som ikke tror på hunden sin

Tirsdag og onsdag denne uken er strøket fra kalenderen og finnes ikke lengre. Sånn i tilfelle noen lurte. Tirsdag trente vi lydighet. Riktignok jobbet Storm godt og var ganske flink når vi ble kommandert i "fri ved fot" av Ritva. Vi må riktignok jobbe med venstrevendingene, og jeg må belønne lengre bak, slik at Storm ikke går en halv hund foran meg, men han var konsentrert. Når vi skulle ligge i fellesdekk senere ble det bare tull. Storm trodde tydeligvis at "bli" betydde hopp og var alt annet enn konsentrert. Det ble bare rot og jeg trodde ikke på at han kunne ligge der heller. Jeg burde ha stoppet etter kun få minutter når han faktisk forsatt lå greit og ikke fortsatt til det ble bare tull.
Onsdag midt på dagen la jeg og Storm ut ett spor til Isi og Tone. http://redningshundenisi.blogspot.com/2011/03/trening-onsdags-kveld.html og ett lite ett til Storm. Vi gikk sporet vårt før treningen startet på kvelden og jeg lå i enden av sporet for Tone og Isi. Det lille sporet vårt gikk fint. Når vi skulle igang med kveldens trening ville jeg trene litt mer på lange meldinger og Tone, Storm og jeg gikk ned i "grustaket". Dette gikk også helt i dass. Storm var alt annet en interessert i å finne Tone og melde på henne. Og jeg ble også overbevist om at han ikke kom til å få det til. Til slutt hadde han en noelunde grei melding på Tone. Da avsluttet vi.
Etter disse to dagene fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe. Og har blant annet trent masse kontakt i alle sammenhenger torsdag og fredag.

Ingen kommentarer: