søndag 8. mai 2011

Tjørntrening

På lørdag var vi på trening på Tjørn. Jeg ville trene mer på innkomsten av meldingen. Det ble to runderingsøkter med funn og meldinger på nesten alle slagene. Første økt var vi i den vanlige runderingsløypa. Jeg hadde med meg Aud på midtlinja. Jeg belønner på midtlinja og Aud stod med klikker og klikket for meg i rett øyeblikk. Denne første økta gikk veldig bra. Han slapp ikke på noen slag, og fikk ett ikke-planlagt blindslag. Figurantene var 70-90 meter ute på de siste slagene.
Den neste økta gikk vi oppover stien bak hytta. Denne økta gikk ikke fullt så godt. Han virket varm og sliten. (han er svart og det var sol). Men størtsteparten av problemet var nok førerfeil. Jeg ble ukonsentert og lot meg forstyrre av folk og hunder som kom og gikk. Men når vi gjorde det litt enklere og jeg klarte konsentere meg så gikk det bedre. Vi avsluttet med en melding på Ritva der Storm nok ville ha sjekket ut to menner som kom nedover stien, men han meldte fint og kom fint inn til meg og gikk på påvisning uten å ta turen innom dem. ( Det kan være at det var fordi jeg ikke oppdaget dem før han var på vei inn igjen til meg med melding) Jeg var nå likevel godt fornøyd med avslutningen. Ellers fant jeg ut at vi må trene mer på melding i ur og når figurantene er synlige.
Uansett så jeg fremgang fra de forrige treningene. :-)

Ingen kommentarer: