onsdag 8. oktober 2008

Spor i hogstfelt

Før vi gikk ut for å ta noen orienteringsposter i går fikk jeg Ivar til å legge ut ett lite spor til Storm i hogstfeltet nedenfor huset mitt. Vi var ute på tur i ca 1 1/2 time og gikk sporet da vi kom tilbake. Det var ca 300 meter langt. Det var uten gjenstander, men med en boks godbiter midtveis og en på slutten. Vi gikk slik at Storm fikk ett kort sporoppsøk og han slo fint og fulgte sporet hele tiden. Ved den første godbitboksen hadde Ivar gått noen ganger i ring rundt en stein før han forsatte sporet, men Storm snuste bare litt på ene siden av steinen og gikk så bare rett videre på sporet og fulgte det frem til slutten. Her var det en ny boks godbiter. Jeg lekte litt med han med godbitboksene ( prøver å få opp litt gjenstandsinteresse) noe som han så ut til å synes var gøy.
Alt i alt var jeg meget fornøyd. Han gikk ikke av en eneste gang og jobbet konsentrert. Han gikk riktig nok under endel greiner ol. slik at jeg måtte slippe sporlinen for å slippe å krype, men han gikk såpass sakte at jeg lett fikk tak i linen igjen.
Jeg lærte at når det er mørkt og en går spor er en god lykt grei å ha og at grønt gress egentlig bare dekker dype sørpehull. Samt at en svart hund ikke er lett å se i mørke, men heldigvis har far fikset blinkelyset til Storm så han blir lettere å se på trening i dag.

Ingen kommentarer: