mandag 13. juli 2009

"isdronningmetoden"

Hugo var på trening på lørdag og han kom som vanlig med mange gode tips. Ett av dem var å ta med hunden på en fotballbane og konsekvent gå motsatt vei av det hunden dro i båndet, uten å si ett eneste ord. Han mente at til slutt ville hunden gå pent og bli mer kontaktsøkende. Dette forsøkte jeg med stort hell på søndag, og Storm har nesten sluttet å trekke i båndet. :-)
Som person så er jeg ganske opptatt av å få kontakt med andre og kan nok bli noe masete. Det tror jeg muligens jeg har blitt overfor Storm også, i spesielt lydighetstreningen i det siste. Så nå har jeg startet ett nytt å bedre liv, som stilletiende "isdronning" i all lydighetstrening. Håper jeg klarer fortsette med det. Til nå fungerer det iallefall veldig bra, Storm har blitt utrolig mye mer kontaktsøkende.

1 kommentar:

Tone sa...

Så gøy når det løsner i noe man har terpet på :-)
Man formelig ser at "poletten" detter ned...