søndag 3. januar 2010

Små forstyrrelser som var veldig store...

Lille nyttårsaften møttes vi en liten gjeng for å trene på Dale. Jeg hadde for sikkerhets skyld med meg mine 2 nevøer på 10 og 13, samt en kamerat av den eldste og min bror. Disse guttene og min bror er personer som Storm har lekt og herjet endel med siden han var valp, og som er kjempespennende. Jeg ville fortsette med meldingstrening med forstyrrelser på midtlinjen. Storm var heldig og fikk to gode økter i løpet av kvelden. Den første runden var det endel tull i starten. Storm sprang til nevøene mine istede for figuranten, eller fulgte en masse spor bak figuranten, og han "dreit en lang i" hva jeg prøvde å si til han. Etter endel forsøk der vi stykket opp meldingen gikk det så noenlunde bra. Så byttet vi figurant og flyttet oss lengre inn i skogen der det var mindre fert av andre ting ( vi hadde fortsatt en gjeng med midtlinje med oss). Ola fyrte Storm litt opp før han sprang ut. Storm hadde noen ganger da han ikke kom inn til meg denne gangen også, men det gikk bedre og bedre etterhvert og til slutt hadde vi flere fine meldinger. Han begynner å bli flinkere til å vente på påvisningsline og "vise"- kommando.
Så fikk han en pause i bilen mens Odin og Speedy runderte. Deretter hadde Storm og jeg en ny økt inne på området til barnehagen. ( Også nå med masse publikum)
Også denne gangen startet han med å løpe til min bror og mine nevøer med bittet istede for å komme til meg. Denne gangen var jeg litt flinkere til å gå etter og hanke han inn når han tok seg en tur. Til slutt klarte han en fin melding også her.
Tror nok disse forstyrrelsene på midtlinja var mer forstyrrende for Storm enn hele NRH til sammen. (3 gutter som hoppet opp og ned og innimellom lagde lyder og som han vanligvis får leke masse med) Men for meg var de nok ikke så skumle som NRHere er når jeg skal forsøke å gjøre noe riktig og ikke får det helt til. Selv om det var endel tull fra Storms side og jeg gjorde noen feil, så tror jeg vi er i ferd med å å bevege oss i riktig retning etterhvert.
Takker for god hjelp og gode råd til videre trening fra Kaare, Aud og Ola. Dere er flinke til å motivere meg, selv når vi er på det mest håpløse(Storm og meg).

Ingen kommentarer: