onsdag 4. januar 2012

Nyttårs- trening


På nyttårsafta var det hele 8 stk + noen gjester og barn som møtte opp på trening på Dale. Vi delte oss i to og jeg var sammen med Kaare, Aud og John. Vi ville alle ha en runderingsøkt og ett spor hver. Først la vi ut spor for hverandre. Så hadde vi kaffe og julesnop-pause før vi satte igang med runderingen. Vi hadde fått tildelt stien opp mot Dalevann til å rundere på. Storm var først ut og skulle rundere rett i lek med noen blindslag. Han fikk bffb og så bare funn etterpå. Han gikk greit når vi kom igang med funnene og hadde endel funn i bratt oppoverbakke. Jeg var egentlig fornøyd med økta siden dagens treningsmål var å få en sliten hund :-) Storm var ikke særlig sliten etter runderingen :-) Etter de andre hadde fått sine runderingsøkter hadde vi nok en pause :-) Mer kaker og kaffe. Så var det igang med ett spor etter Kaare på ca 1 km. Det gikk oppover og oppover. Storm gikk bra, men jeg forsøkte å dra han av flere ganger :-(. Vi ble forstyrret av både rådyr og fuglehunder, men Storm så ikke ut til å ense noen av delene :-) Han ble mer forstyrret av meg som ropte han tilbake hver
gang jeg falt og mistet sporlinen. ( Vanligvis pleier han ikke la seg forstyrret av det, han står vanligvis bare å venter til jeg har reist meg igjen og fått fatt i lina igjen, før han spurter videre)


Forresten så hadde vi en kjempeøkt med rundering på  treningen 4. juledag også.

Ingen kommentarer: