onsdag 11. mars 2009

Ukonsentrert Gro Elin = Ukonsentrert Storm

Gårsdagens apellmerkekurs ble ikke så ekstatisk som sist gang. Men det var nok i stor grad min feil. Jeg var trett og sliten både i kropp og hode og ikke særlig konsentrert, så da er det jo ikke særlig rart at Storm ble det også. Når jeg endelig klarte opparbeide meg litt ekstra motivasjon og glede, fulgte Storm også med og jobbet. Storm ble også på ett tidspunkt svært opptatt av ett eller annet i retning bilene, og satte seg med halen mellom bena og så surt på meg, når jeg ikke ville bli med dit.
På slutten av kurskvelden fikk vi trene på kropps-språk, og på å gå uten hund. Jeg klarte meg fint, så lenge jeg ikke hadde "hund". Det ble vanskelig når jeg fikk en "hund" ved siden av meg som jeg ikke skulle snu meg mot når vi svingte, men snu meg vekk fra. Håper jeg klarer det bedre med litt øving sammen med Storm da. Fikk også ett tips om å ha med noen når jeg trente fri ved fot, som jeg ga i oppgave å gi beskjed når jeg skulle belønne.

Mye gikk ikke som jeg hadde håpet på denne dagen, men det kan bare bli bedre. Jeg må iallefall trene masse på hold fast, sitt og bli, fri ved fot og selvfølgelig fellesdekk.
Jeg har foressten oppdaget at Storm liker tennisballer. Får prøve det på trening med fiugrantene nå da og se om de er gøyere enn pipedyr. Han syntes forøvrig at det var grundig urettferdig at han ikke fikk leke sammen med de hundene som lekte med baller ol. når de kom til føreren på innkallingstreningen.

Ingen kommentarer: