tirsdag 5. mai 2009

Skumle skoler

I går var Storm og jeg ute og gikk tur med min søster. Siden hun bor i Sola, valgte vi å gå tur langs sjøen på Tananger. Da vi hadde gått ett godt stykke langs sjøen, der Storm hoppet og spratt som en våryr geit, foreslo jeg at vi gikk tilbake gjennom byggefeltene.
På de siste gangene på apellmerketkurset hos Kristin og Ghita så virket Storm litt redd og utilpass. Derfor ville jeg at vi gikk forbi Storvarden skole der vi var på kurs, for å se hvordan han reagerte. Etterhvert som vi nærmet oss, gikk halen lenger og lenger ned og mellom bena. Han ble også kortere og kortere i bena og så til slutt ut som han krøp. Han ble med, men dro i båndet. Min søster kommenterte også atferden hans. Da vi hadde passert skolen og fotballbanen og begynte å gå nedover veien ( Havnealleen?) så ble han mer langbent og halen kom mer og mer opp. Resten av turen virket han like storfornøyd som i starten.
Lurer på hva som gjør det? Det var tydelig at han virket svært utilpass fra vi nærmet oss skolen og til vi var forbi. Og jeg er ganske sikker på at jeg ikke forandret sinnstemning, utover at jeg undret meg på atferden hans.

2 kommentarer:

Tone sa...

Han må jo ivertfall ha opplevd "noe" der som han syntes var skummelt. Er det bare ved den skolen eller skoler generelt?
Det kan jo feks være barn som hyler/bråker, eller noe helt annet???

Hvis det er bare ved den skolen han reagerer vet jeg ikke om jeg hadde "giddet" å gjøre så mye. Men hvis han reagerer også på andre skoler ville jeg ha trent på det.

Hvordan slik trening kan legges opp kan vi ta hvis det blir aktuelt :-)

Gro Elin sa...

Så langt er det foreløpig bare den skolen jeg har opplevd det ved. Men jeg skal sjekke ut om det er skoler genrelt. Det var barn som bråket ganske mye flere av gangene vi var på kurs der.