søndag 24. april 2011

Påske-egg, mer "morfarspor" og søte småbarn






Mor og jeg har vært på påskeferie hos "mormor" og "morfar" på hytta. Når vi kom dit på onsdag hadde "morfar" lagt ut ett kjekt spor til meg som jeg fikk gå når det var 4 timer gammelt. Det gikk av og på sti og grusveier og i slutten var det ett påskegg.




Dagen etter koste vi oss i sola, men når det kom grillgjester, ble jeg puttet i bilen. Mor påstår at jeg bare stjeler pølsene fra alle, spesielt de små menneskene de kaller barn. Men etterpå fikk jeg være med å gå tur. Sammen med en liten pølsehund som heter Lima. Hun er visst Dachs, men jeg er tross alt 5 ganger så tung som henne. Vi hadde også med oss ett lite menneske i en bæremeis. Hun var virkelig festlig. Hver gang jeg hoppet uti noe vann og badet så lo hun av meg. Når jeg kom opp, måtte jeg sjekke at hun så på meg før jeg ristet meg. Da lo hun enda mer. Hun heter forresten Ylva.
På kvelden så jeg "morfar" gå avgårde med sporsløyfene. Og så fikk jeg ikke gå sporet. Jeg lå hele kvelden og passet på at ingen gikk der han hadde gått. Jeg måtte vente helt til dagen etter(fredag) før jeg fikk gå det. Da var det 15 timer gammelt. Mor ble veldig stolt av meg når vi kom helt frem til påskeegget igjen. Sporloggen viste at vi også på dette sporet hadde gått akkurat der "morfar" gikk. Men mor mener det må være noe rart med GPSen eller noe for de første 100-150 meterne ser det ut som vi går parallellspor selv om "morfar" påstår vi gikk midt i sporet. Han fulgte stier og grøftekanter i hele sporet, så det var lett for han å huske. På slutten hadde vi ett sportap, men det var mor sin feil. Jeg ville inn i mellom noen trær, men der trodde ikke mor at "morfar" hadde gått. Forresten traff vi en hoggorm i sporet fortalte mor. Den så ikke jeg. (og det er mor glad for)
Så kom det grillgjester igjen, jeg var veldig glad for å slappe av noen timer i bilen. Det var ett lite
menneske med de som kom nå også. Han heter Olav og var veldig snill og kom med grillmatrester til meg i bilen. Jeg slikket forsiktig av fingrene hans for å få med meg alt smaken.







Mor sa at han lekte masse med pipedyrene mine på terrassen.

På kvelden hadde mor og "mormor" Spa og hadde føttene sine i noe rart vann som ikke smakte godt . Jeg slapp nesten unna, men ungikk ikke å få smurt potene inn med potekrem. Isj, gutter
går ikke på Spa, gjør de vel?









Lørdag morgen reiste vi videre til trening med NRH på Tjørn. Mor lurte litt på om jeg var istand til å trene noe etter å ha fått så mye eggerøre, bacon og andre gode ting av "mormor" i mange dager. I tillegg til alt som var i det store påske-egget som lå rett utenfor hytta da vi kom.

Hilsen Storm

Ingen kommentarer: