fredag 3. desember 2010

Gjenstandsmelding

Siden jeg skal hjelpe til på juleverksted i morgen, så tok Storm og jeg oss en tur til Sviland etter jobb i dag for å trene litt.

Jeg gikk ut i lilleskogen og la ut en jervenduk, en jakke og ett liggeunderlag. (med løsbitt på alle., vi har ikke trent fastbittmelding på gjenstander før). Planen var å rundere med FBFF.
Jeg hentet Storm og vi satte igang. På første slaget sprang han fint ut hentet løsbittet , men stoppa for å tisse på vei inn og slapp bittet. (dårlig lufting) Han sprang ut igjen på eget intiativ og kom inn med fastbittmelding. Veldig fornøyd med det.

Resultatet ble FFBBF, for Storm tok nesten hele venstresiden på en gang. I tillegg valgte han etter det ene blindslaget å melde (med fastbittet) på jakken jeg hadde slengt fra meg på midtlinjen etter vi hadde funnet den(slurvete hundefører). Kjempefornøyd med det også.

Etterpå trente vi moment-trening med fastbittmelding på gjenstandene. Det gjorde han også kjempebra, etter å å sjekket ut at det ikke lå noe løsbitt ved gjenstanden. Det eneste han hadde problemer med var liggeunderlaget. Det apporterte han. Men når han ikke fikk hverken belønning eller respons på det og jeg bare la det ut igjen meldte han fint på det også med fastbittet.
Jeg er lurer litt på hvorfor han apporterte det store liggeunderlaget og ikke den lette lille jakken.
Men er alt i alt veldig fornøyd med dagens insats fra vofsen.

Ingen kommentarer: