søndag 10. juli 2011

Sportrening og kakespising

Denne lørdagen møttes vi på Sviland for å trene. Jeg ville trene på gjenstander i spor. Men før vi kom igang med treningen hadde vi en lang "kakefrokost". John hadde med seg nybakt kake og Morten hadde med kanelruller. Gutta satte opp en presenning i begynnelsen av Valpeskogen, så vi ble ikke det minste våte til tross for plaskregn.
Je g var ganske spent på hvordan Storm ville være på trening, for han hadde hatt masse feber og vært slakk på fredagen. ( Han får noen ganger ganske kraftig reaksjon av allergivaksineringen) Men har var helt "på".
Ola, John, Bjørn Erik og jeg la ut spor for hverandre, mens en gjeng runderte. Jeg ville ha to spor på 3-500 meter med gjnestander i. Jeg valgte å gå dem etter 2 timer. Det første gikk fint. Storm markerte eller plukket opp alle gjenstandene. Det andre sporet var det værre med. Dette siste sporet var på nålebunn. Jeg valgte å gå det i forlengelse av det første. Jeg burde nok hatt en pause mellom. Vi var bittelitt på sporet og fant en gjenstand, men resten av tiden dro Storm meg med gjennom tette kratt og ned mot ett vann.
Etter å ha vært figurant i sporene til Ola og Leo. (Leo gikk blant annet ett 5 timer gammelt asfaltspor), "arvet" jeg ett spor fra Bjørn Erik, som han ikke ville gå fordi hunden hans blødde fra foten.
Dette siste sporet var kjempebra (ca 2 timer gammelt og på nålebunn). Han gikk bra og ble kjempefornøyd når han fant Ola i enden av det.
Når det gjelder sportrening, tror jeg at jeg vil ha figurant i enden av sporet de gangene jeg pirker på gjenstandsmarkeringen, for å dra opp motivasjonen litt. Storm har kun hatt 4-5 spor med figurant i enden i sitt liv, så det skader ikke å ha litt flere.

Ingen kommentarer: