fredag 19. august 2011

Rådyr-rundering

Onsdagstreningen denne uka var på Sviland. Vi var hele 10-12 stykker på trening, så det var heller trangt om plassen. Ronny, Ghita, Bjørn Erik og meg brukte stien som går inn til høyre nedi veien ut mot hovedveien som runderingsløype. Når det ble min og Storms tur var han fullstendig overgira og sprang rundt som en villmann. Jeg har aldri sett han sånn før. (Ghita kommenterte at hun heller ikke hadde sett han sånn) Etter litt kjefting og en kort dekk, klarte jeg endelig få sendt han ut der jeg ville. Nå hadde han greie slag videre med tanke på det jeg ville trene på. Jeg ville jobbe med at meg på midtlinja og at han kom helt inn på plass med fastbittet uten å slippe. Det gikk bra. Jeg oppførte meg på samme måte som siste dagen på Dyranut og snudde meg mot der han kom fra og stod og så på han. På høyresiden der Ronny og den store rosa grisen var gikk han greit. På venstresiden der Bjørn Erik og ett rådyr var hadde hadde han noen ekstra-runder og sprang litt villmann på flere av slagene. Noen av slagene ble blindslag på denne siden, så da fikk vi trent på det og. Men likevel hadde han fine innkomster med meldingen:-). Bortsett fra på ett slag. På det slaget hadde rådyret passert Bjørn Erik på 2 meters avstand rett før Storm kom ut og Bjørn Erik skravlet noe helt vanvittig mye på sambandet. Storm hadde meldt ute hos figuranten, men kom ikke helt inn med meldingen.
Så nå vet jeg at selv om hunden min ikke jakter sauer og helst syns de er litt skumle, så er visst rådyr litt spennende. Iallefall når de driver og springer rundt midt i runderingsløypa.

1 kommentar:

Kaare sa...

Hmmmm, det var kort og fyndig, Gro Elin!