lørdag 27. august 2011

Rundering og B-spor-oppsøk

I dag var det runderingstrening på Sviland. Ut fra påmeldingen så det ut tilå bli bare meg, Morten og Bjørn. Men vi ble hele 6 stk. Vi delte oss i to og jeg ville rundere opp storløypa når det ble min tur. Storm begynte som han har gjort litt i det siste; å sjekke ut mine spor fra jeg har vært figurant. Bør kanskje starte med første slaget på motsatt side av der jeg selv har vært figurant. Men etter litt kjefting fra min side og en lyd fra Bjørn når jeg sendte han ut på ny, så sprang han fint ut og meldte fint. Det gjorde han på begge sider oppover. Han hadde ett ikke planlagt blindslag og ett planlagt. Han var langt ute og trakk frem på begge (fornøyd med det). Han hadde ett snuse etter spor forsøk til(ca 10 meter fra midtlinja)). Men etter ett bestemt nei fra meg og så runder-kommandoen på ny, for han ut med god fart og fant Finn.
Etter det planlagte blindslaget, så fikk han overvær av figurantene (jeg hadde sendt Bjørn ut til Finn) og passerte meg (litt på avstand (ca 2-3m) og for avgårde ut. Kjempefin avslutning. Vi gikk 2-300 meter, men dekket ikke terrenget skikkelig i svingen.
Siden jeg egentlig var forholdsvis godt fornøyd med denne økta så ville jeg ha noen B-sporoppsøk i andre økta. Både fordi jeg ville at Storm skulle bli vant med å både rundere og gå spor frem mot B-prøvene og fordi jeg (ikke Storm ) trenger trening på oppsøkene. Bjørn og Morten la ut hvert sitt oppsøk for meg, som jeg tok etter 2 timer. Storm valgte (selvfølgelig) rett vei på begge oppsøkene. Men jeg som blir litt usikker og stressa meldte feil en gang på hvert spor. (jeg meldte ikke på bakspor, for jeg klarte å huske at Storm bare går 1-2 meter i baksporene)

Ingen kommentarer: