søndag 1. februar 2009

Rundering i mørke på Sviland

På torsdag var vi en gjeng som møttes for å trene på Sviland. Jeg ville rundere, og siden jeg kom i lånt bil, som måtte leveres tilbake, fikk jeg rundere først. (selv om jeg kom sist, takk )

Storm runderte i den store løypa for første gang. Han fikk lydpåvirkning på først slaget og sprang avgårde. Videre gikk det så noelunde, men han stoppet opp for å bade i bekken flere ganger. (det var minsgrader, men det bryr han seg ikke om) Han fikk ett par uplanlagte tomslag som han taklet fint.

Jeg fikk god hjelp av Krissi på midlinja og hun kom også med flere gode råd. Jeg må bli flinkere å bevege meg framover i terrenget når jeg har sendt Storm ut, og ikke stå se etter han. Det kan være lurt å stå på den siden av midtlinja som han kommer fra og springe over på andre siden med han.
Jeg kan med fordel prøve å bruke leker også til belønning. ( Storm har nå fått oinkgriser, som han til å begynne med syntes var skumle siden det kom luft ut av dem)
Og så sa hun to ting til, som jeg ikke husker. ( Hadde bare det vært slutt på "ormene" på jobb, slik at jeg fikk skrevet ned alt dagen etter :( )

1 kommentar:

Anonym sa...

He-he! Jeg husker heller ikke hva du tenker på. Men det viktigste er at du må bevege deg på midtlinja og gjøre klart for neste slag. Storm jobber kjapt, både når han drar utover og når han kommer innover - så det krever at du jobber kjapt. Det er ikke nødvendig (lenger) at han får funn på hvert slag, så hvis det blir tomslag - så kjører du han bare ut på motsatt side - mens figuranten han misset beveger seg framover og er klar til neste slag. Han taklet tomslagene veldig greitt, og det gjorde ingen forskjell på motivasjonen hans der og da. Utstyr figuranter med flere alternativer for belønning, slik at de har mer å spille på. Det var veldig stor fremgang hos dere fra sist jeg så dere! :-)