onsdag 19. august 2009

Lydighetstrening på Tananger

I går var vi på lydighetstrening på Tananger. Gismo og Anne Lise var der også. Planen min er å trene der hver tirsdag fremover. Iallefall helt til jeg har fått Apell-prøven i boks.
I går hadde jeg egentlig ikke tenkt så mye over hva jeg hadde tenkt å trene på, bortsett fra hold fast med forstyrrelser.
Det var tydelig at det var masse forstyrrelser som gjorde at Storm mistet fokus. Det var blant annet ett par tisper der som han syntes var litt skumle helt til de var ferdige med å kjefte på han. Da kunne han godt tenkt seg å lekt med dem.

Han fikk to økter med fellesdekk. Den første økta gikk kjempefint, den andre gikk ikke bra. Da reiste han seg og gikk bort til nabohundene. Gismo var en av dem. Så det må jeg trene mye mer på før jeg går lengre fra han. Jeg var nok litt kjapp med å gå lenger fra han i andre økta siden det hadde gått fint med ett par meters avstand første runden.

Hold fast gikk bedre og bedre etter hvert. Han hadde en gang der han spyttet bittet ut slik han gjorde før.

Det som imponerte meg var at han gikk fot bedre enn han har gjort noensinne før bortsett fra når vi går alene på en eller annen skogsvei. Men han har nå ennå mye å lære der. Han går bare fot til han har fått belønning. Og det er til tider mer i form av " i nærheten av fot" enn fot.

Gleder meg allerede til neste tirsdag, for jeg ser han er mer fokusert, lettere å få kontakt med og flinkere til å gjøre ting enn i vår. ( Mulig at det har noe med at jeg ikke er så sliten som jeg var i vår heller)

Ingen kommentarer: