søndag 23. august 2009

På bærtur og muligens litt meldingstrening..

I helga var vi tre jenter og to firbeinte gutter på tur.

I går ble turen avsluttet etter bare en halvtime. Ikke helt frivillig fra noens side. Men da vi kom tilbake til RK-hytta var vi egentlig ganske fornøyde med å kunne koke suppe under en presenning. (Det regnet kattunger, valper og elefanter helt til det ble mørkt og stjernene kom frem). Vi var jo tross alt på tur, så da skulle maten lages utendørs og på Stormkjøkken, og spises ute. Grilling ble det også tid til utendørs i vår fine hule litt senere på kvelden, selv om det innimellom kom en liten elv rennede rett forbi grillen.

Innimellom dette fikk både Storm og Gismo en økt med lydighetstrening. Når Gismo var utslitt forsøkte jeg meg på en økt med meldingstrening ( tror jeg). Storm hentet bittet hos Anne Lise, kom fint på plass og leverte det til meg før hun ropte på han og ga han godbiter. Han fikk to repitisjoner på Anne Lise og to på Katrine. Alle fire gangene gjorde han det kjempefint. De stod ca 15 meter fra meg på parkeringsplassen. Vi stoppet der fordi jeg ikke var helt sikker på om vi gjorde det helt riktig og ikke ville drive med vranglære i så fall.

Søndag dro vi ut på tur igjen. Denne gangen var mer vellykket. Vi fikk plukket masse blåbær. Gismo var festet i en langline og vandret rundt, mens Storm fikk løpe fritt. Jeg tror Gismo ble litt lei av at Storm ikke lekte noe særlig med han. Storm var fryktelig opptatt av å følge alle sporene vi lagde opp og ned og frem og tilbake i blåbærlia, samt å rulle seg rundt i myra.
Han viste også frem litt av sin verste "fjortis-side" i dag og stakk avgårde i en vanvittig fart med regnjakken til Anne Lise bare for å slippe den midt i myra. Hver gang jeg tror at nå er endelig krapylet begynt å bli voksen, så viser han seg fra sin absolutt verste side igjen. Han var ikke særlig populær en periode der nei og både jeg og Anne Lise var glad det ikke regnet.

Storm fikk også en runde med apporttrening på Caps. Den ble litt rar for jeg måtte kaste noen godbiter til Gismo litt på avstand i tillegg, samt at jeg stod oppå en flat stein. Gismo kommer og setter seg på plass når jeg sier på plass eller hit(derfor ble han distrahert med godbitsøk). Når Gismo sitter på plass vet ikke Storm helt hvor han skal sitte. Men så lenge Gismo ikke kom helt oppi oss, så hentet Storm capsen og kom fint på plass før jeg fikk den. Tror vi nærmer oss Apellen snart.( på det området iallefall) Når Gismo var i veien de siste gangene satte Storm seg bare rett foran meg istede med capsen i munnen.

Merkelig nok er ikke Storm kjempesliten etter all springingen og egentreningen på spor som han drev med i dag.

Ingen kommentarer: