søndag 1. august 2010

Sommerferien 2010

I år har vi hatt hjemmeferie. Det har vært herlig. Vi har tatt endel dagsturer og jeg har fått med meg diverse av de lokale festivalene ol.
Blant annet hadde vi en flott dagstur t/r Ogna- Hellvik på den Vestlandske hovedvei sammen to andre med hunder. Det er mellom 1,5 og to mil t/r men føltes langt fra så langt. (og det begynte ikke å regne før vi var nesten tilbake i bilene igjen)
Vi har også vært noen turer på hytta. Storm begynner å bli voksen og skal ikke lenger ominrede hytta hver gang vi kommer. Det er ganske behagelig. Han ligger fint på plenen mens vi griller og stjeler ikke lenger alt verktøyet til "morfar" når han jobber. Det eneste som er litt vanskelig å skjønne er at han ikke skal grave ned bein i "mormors" bed.

Litt trening har vi også fått tid til. Vi har jobbet med lydighet og dekkmarkering. I tillegg har vi endelig kommet så langt med "sykkeltilvenningen" at jeg kan sykle med Storm i springeren ett par hundre meter om gangen. Regner med at vi snart kan ta ut på skikkelig sykling.
Etter at Storm kveltret sykkelen over seg i garasjen og vi deretter ble påsyklet av en syklist, slik at både syklisten og jeg ble blå og blodige ( Storm stod bare der og så rimelig overrasket ut), så har Storm vært rimelig redd sykler.
Vi har tatt tilvenningen gradvis og har hatt sykkelen i stua en stund, for deretter å ha den i hagen der jeg har gått rundt med den, både med og uten Storm i springeren. Han har også hatt på sykkelselen i alle mulige situasjoner for at han ikke kun skal forbinde den med sykling. Nå har vi altså endelig kommet så langt at det går greit å sykle frem og tilbake i gata uten at han gjemmer seg i en hekk og blir liggende der.... ( og han gjemmer seg ikke i dusjen når jeg kommer med sykkelselen)

Ingen kommentarer: