mandag 9. august 2010

Trampoline-Storm

I dag har vi hatt en kjempegod lydighetsøkt på Tananger.(jeg var ganske skeptisk før vi begynte for Storm hadde oppført seg som en døv , ulydig valp på 6 mnd på tur)
Vi var kun tre som møtte opp, men vi fikk gjort det vi ville alle sammen. Storm gikk fot både framlengs, baklengs, sidelengs, løpende og gående. Vi fikk ikke trent fellesdekk men han lå 5-6 minutter i dekk, med meg med ryggen til og folk, hunder, sykler, barn og fotballer som passerte i alle retninger. Apport og innkalling gikk også fint. Når det gjelder liggmarkering, så legger han seg dersom jeg står ved gjenstanden og sier "mark", ellers så apporterer han gjenstandene. Jeg må finne ut hvordan jeg skal få han til legge seg ved gjenstander som er lengre vekk fra meg også.

Etter denne treningsøkta som jeg er kjempegodt fornøyd med fikk Storm halvannen time pause i bilen,mens Grete(min søster) og jeg hadde en god treningsøkt på rulleski.

Storm fikk så komme opp i hagen og leke med Øystein etter vi hadde gått på rulleski. Storm har vært fæl med å skulle helt opp i ansiktene på familie og venner når han er glad for å se dem og vil hilse. Nå har han endelig begynte å bare løpe rundt mellom dem og logre med halen og hele rumpa og se superfornøyd, så treningen på å ikke hoppe har endelig glidd inn. I hagen har min søster en kjempestor trampoline, som nå er uten sikkerhetsnett og uten trapp. Denne ble iherdig benyttet til litt miljøtrening. Storm klatret opp med litt hjelp fra meg for å komme opp til Øystein og "hoppet" litt. Vi fikk også krabbet rundt litt under, med Øystein oppå. Han gjorde også noen forsøk på å hoppe opp, men han skjønte ikke at han trengte litt fart i oppløpet for å komme opp.

Nå gleder vi oss til nok en lydighetsøkt med Ritva og Aud i morgen. :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

kjekt å lese :-D klem Line