fredag 12. desember 2008

Godbitsøk og apport med tilskuere

I dag stakk jeg innom min søster på vei hjem og tok med Einar(min eldste nevø) på tur på golfbanen, eller skøytebanen. ( Det var is over alt, selv på grusveiene)
Vi skjente av gårde og Einar tok oss med inn i skogen til flott bålplass. Einar plasserte seg oppå bygget( 1.5 meter over bakken) og satte seg före å lære Storm kommandoen "reis opp" som var at han skulle reise seg opp fra sittende til stående. Etter endel repitisjoner så det ut til at Storm nesten forsto. Han var iallefall uhyre oppmerksom på Einar og så ut som han forsøkte av beste evne å gjøre det riktige. Einar la ut godbiter og Storm fikk 3 runder med godbitsøk før vi gikk videre. Einar sprang avgårde for å sjekke et røyskatthi. Jeg hadde ikke sjans å holde Storm igjen med det båndet jeg hadde og på det føret. (bestkompisen hans sprang jo) Når Storm fant Einar igjen stoppet han foran han, og så veldig forventningsfullt på han. Vi var alle tre oppe og sjekket Røyskatthiet. Storm ville helst stappe nesen langt nedi.

Nå hadde vi fått nok av glatt gressplen og grusveier og "rømte" tilbake til min søsters hage. Her la Einar ut flere godbiter. Storm søkte seg fram til dem med å følge Einars spor. Og når han ikke fant flere med å gå sporet, begynte han å søke plenen systematisk.(og de var lurt, for Einar hadde kastet bitene rund seg når han gikk) Nå hadde vi fått en ekstra tilskuer, en av naboungene. Jeg spurte opp Einar kunne hjelpe meg med apporttrening. Han fikk vannslangebitene og holdt frem en av gangen. Storm gikk og hentet dem hos Einar og leverte dem til meg. (uten å forsøke å kaste dem på meg som han har gjort i en periode) Han la dem fint i hånda på meg.
Nabogutten som så på var han helt uinteressert i ( han kunne like godt ha vært en stein).

Ingen kommentarer: