tirsdag 9. desember 2008

Tur med søkstrening..

I dag gikk vi tur i Hålandsskogen. Vi gikk inn på en sti litt nedenfor der vi pleier å parkere og endte opp med noen hus jeg ikke ante at fantes ;-).

Hver gang Storm var så langt borte at han ikke så oss, gjemte Ivar seg et stykke inni skogen fra stien. Storm bråsnudde og fant ham hver gang. En av gangene jobbet han ganske lenge på feil side av stien før han fikk ferten av han og sprang over på rett side alldeles overlykkelig over å ha funnet han. Det er ganske tydelig at han tror det er folk i den retningen jeg ser/vender kroppen min.
Da vi kom tilbake mot parkeringsplassen, så sendte jeg Ivar opp i Lavvoen. Jeg hadde lyst til å se om det gikk greit for Storm å finne han og gå inn i lavvoen. Storm var helt høygir når han så Ivar forsvant. Når jeg ikke lenger så lykta til Ivar antok jeg at han var inni Lavvoen. Storm for som en vind opp mot Lavvoen og var nok rimelig sikker på at det var noen der inne for han forsøkte å komme seg inn med å hoppe mot teltduken. Så sprang han litt rundt før han til slutt fant åpningen og kom seg inn til Ivar.
Det er ett stort nett der spent opp mellom noen trær. Ivar hadde lyst å se om Storm fant han der/hvordan han ville reagere, så det ble vi med på. Storm "ventet" ganske ivrig på å få finne Ivar. Han sprang mot der han så Ivar forsvant og så ut som han gikk spor det siste stykket, men så forsvant jo sporet i løse luften. Han sprang litt rundt og søkte før han begynte å sirkle seg inn mot Ivar som lå i midten av nettet, og nok ikke mer enn maks 70 cm fra bakken ( han er jo tross alt tyngre enn barnehagebarna :-P). Det var ganske fasinerende å se på hvordan Storm jobbet seg nærmere og nærmere. Det var store nok hull i nettet til at Storm fikk belønning av Ivar fra der han lå.

Godt fornøyd med turen som ble ispedd en liten treningsøkt. :-D

Ingen kommentarer: