søndag 21. desember 2008

Julegrøt og juletrær og rare mennesker

I dag gikk mor og meg for å møte resten av slekta (hva nå det er?) innerst i Melsheia. Vi fikk sitte på med "morfar" og "onkel Asbjørn" opp den siste bakken. Når jeg kom ut av bilen var Einar og Øystein der og skulle klappe og klø meg, og en del andre som jeg har sett noen ganger før. Blant annet han snille gamle mannen med den store hagen. Morbror Rolv sier mor at han heter. Det var hele 16 stykker som jeg prøvde å passe på at gikk så noenlunde samlet.

Først gikk jeg litt med Einar, og så fikk jeg dra Øystein. Han hadde meg i ett magebelte og mor hadde en tau i Øystein, for jeg er visst mye sterkere enn han selv om han er eldre enn meg.
Etter en lang stund kom vi til ett hus med bord utenfor der det var masse, massse, masse mennesker som spiste grøt. Og alle skulle si hei til meg og klappe meg. Mor sa jeg oppførte meg ganske fint. Det var også ei lita jente der, som mor kjenner, og hun holdt noe mat ut til meg som jeg tok. Men da ble alle sinte, det var visst ikke meningen jeg skulle ta den skiven. Jeg spyttet den ut og mor kastet den.
Etter at alle menneskene som jeg kjenner var ferdige med å spise grøt gikk vi opp til ett tre. Og vet dere hva; Einar og Øystein hang pynt på treet og en stjerne i toppen. Meg satte mor fast til ett annet tre, før de begynte å gå rundt treet og synge. Jeg hoppet og pep og forsøkte å bjeffe litt, men ingenting skjedde. Ikke før jeg satt fint, da kom det folk bort til meg og jeg fikk godbiter.
Nå begynte alle å bli ganske våte, så de sa de ikke ville spise noe de kalte julekaker.
Jeg dro med meg Øystein videre opp alle bakkene og så var vi tilbake til bilene. Jeg ble fryktelig sliten av alle de folkene og alt det rare de fant på, så nå sover jeg...
Jeg er ganske glad vi ikke skal gjøre dette igjen før neste jul.

Hilsen Storm

Ingen kommentarer: