lørdag 20. desember 2008

Storm i storm

I dag hadde jeg med Einar på trening. Noe både han og Storm syntes var helt fantastisk. Storm var passe utslitt allerede før treningen startet, for da hadde han og Einar sprunget en hel masse allerede. Jeg ville ha to korte spor i dag, der sporlegger ble med, slik at jeg ikke begynte å bli usikker og lure Storm av sporet. Ritva la spor for meg og jeg for henne.
Etterpå spiste vi og koste oss med julekaker mens vi ventet. Vi fikk også tid til å være figuranter for Jørn og Kazan. Einar gjemte seg inni en hule.

Så var det endelig tid for spor i ruskeværet. Storm var mest opptatt av spor og forsøke å finne sporet, selv om vi hadde Ritva og Einar hakk i hel..
Første sporet fant Storm greit, vi gikk over første gjenstand, men den mente Ritva at var blåst vekk. ( hun fant den ikke igjen senere heller) Storm gikk endel sikksakk mellom trærne(og det var mye trær), så jeg måtte flere ganger slippe lina. Neste gjenstand fant han og apporterte den til og med. Og så for vi videre til slutten.
Det neste sporet jobbet han litt med før han fant starten. Her også gikk han over første gjenstand. ( den også fant ikke Ritva etterpå, disse første gjenstandene var ting som lett kunne fyke av) Neste gjenstand markerte han, men plukket ikke opp. Slutten tok han med seg, så vi trodde først at noen hadde stukket av med den, siden den lå 2 meter fra stien til dalevann.

På begge sporene var det tydelig å se at han var på sporet.
Etterpå så sa de som hadde gått spor på marka at hundene hadde gått sikksakk, sansynligvis på grunn av vinden. Så det er vel en sjanse for at det var det Storm også gjorde, for han pleier følge sporet mer nøyaktig.

Vi avsluttet treningen med at Einar fikk springe med Bizzo og Storm, til alle tre sin store glede.

Ingen kommentarer: