søndag 16. august 2009

Gammelt spor og nok ett vinkelspor

I går møttes vi en liten gjeng for å gå spor på Sviland for å gå spor. Vi hadde alle lagt ut gamle spor til hverandre dagen før.
Det plaskregnet og jeg skulle gå ett spor som Tone hadde lagt ut for meg. Storm markerte gjenstanden i starten bra og la seg ned ved den. Vi gikk avgårde på noe som tydelig var spor, men etter en stund begynte Storm å virre. Da antar jeg at vi forsvant av sporet. Vi fant aldri slutten.
Sporet var ca 300 meter langt og så slik ut:

( sporloggen kommer når bare jeg og Pcen er litt bedre venner)

GPSen min påstod at den ikke hadde sattelittkontakt, så jeg brukte ikke tid på å få den til å skjønne at det hadde den. Derfor ble det ingen sporlogg av selve sporet, bare av tilbaketuren på grusveien.

Vi gikk av det midt i svingen tror jeg. For Storm så ut som han var på spor igjen da vi kom tilbake dit, og ville gå i den retningen, men jeg fulgte ikke opp.
Tror at neste gang vi forsøker oss på ett gammelt spor, så skal det være ett kortere. Det forrige gamle sporet vi gikk var både kortere og jeg hadde lagt det selv. ( Det gikk mye bedre enn dette)


Vinkelsporet gikk bedre. Storm gikk rolig og konsentrert i starten når underlaget var gress, myr og tuer. Når vi kom inn på nålebunn gikk han raskere, men fortsatt konsentrert uten å gå rett frem i vinklene. ( Han sjekket riktignok litt ekstra om han var i riktig retning på flere, men ikke mere enn en meter ut ca) Bortsett fra den siste vinkelen. Der prøvde han ut alle mulige retninger før han fant riktig retning. Og til slutt fant vi slutten.

Da var jeg iallefall godt fornøyd av plaskregn og sporgåing.

Ingen kommentarer: