torsdag 20. august 2009

Nok ett vinkelspor...

I går var vi på først lagindelte trening etter sommerferien. Vi var nesten fulltallig lag som møtte opp i Vigreskogen. Jeg ville trene spor, mens alle de andre ville trene rundering.

Aud var så snill og la ut ett spor til Storm med mange vinkler. Hun merket vinklene godt slik at jeg kunne se hvilken vei vi skulle.

Sporet fikk ligge i litt over en time før vi gikk det. Jeg var litt skeptisk til om det var for ferskt og han bare ville rase avgårde. Det blåste veldig godt i Vigreskogen i går, så det påvirket nok også sporet litt.

Vi startet og Storm virret endel det første stykket som var over gressplenen( og mest i vinden), men han gikk ikke så fort som jeg ville trodd. Han brukte tid på å finne rett vei i de første vinklene også i dag, og ville helst inn i skogen ett av stedene og opp i bjørnebærbuskene ett annet sted. Han virket litt ufokusert i starten. Men så løsnet det og han gikk mer konsentrert. Han hadde forsatt noen vinkler der han brukte tid for å finne riktig retning. Men det gikk bedre etter hvert. De siste vinklene gikk han ganske så nøyaktig. Etter at vi hadde funnet slutten og sporselen var tatt av, forsatte Storm som vanlig å gå sporleggerens spor videre. Jeg tror ikke jeg skal stresse så mye med det, siden han konsekvent legger seg ned ved sluttgjenstanden nå.

Etterpå fikk vi trent litt hold fast med løsbittet også, mens vi ventet på at de andre skulle bli ferdige. Jeg la det fra meg på bakken for å se om han plukket det opp av seg selv for å komme inn på plass med det ( han gjør det hjemme i hagen og stua med alt som er avlangt og ligner løsbitt, flasker eller fjernkontroller) Han gjør det også med feiekosten, som han klarer treffe meg akkurat i knehasene med når han kommer og setter seg på plass ( ikke det mest behagelige, men, men....)
Og jammen så gjorde han det to ganger på rad. Jeg trodde ikke mine egne øyner, for Storm har ikke akkurat vært flink til å holde fokus over tid på det jeg har villet at han skulle gjøre.

Ingen kommentarer: