onsdag 26. august 2009

Kjekke tisper og lydighetstrening med en "avskrudd" hund

I går møtte jeg Anne Lise ved Hummeren hotell og gikk enn tur langs sjøen før vi dro for å trene lydighet. Allerede på turen oppdaget jeg at Storm ikke var "påskrudd". Alle lukter, myrhull, vannhull og lignende var mye mer intressante enn både meg, Gismo og Anne Lise. Gismo derimot han gjorde alt jeg ba Storm om på hele turen. Så jeg var ikke særlig optimistisk med tanke på lydighetstrening.
Storm var rimelig av/på gjennom hele treningen også. Når han skulle apportere gjenstander løp han bort til en av tispene istede og fot gikk han ikke. Men han hadde flere vellykkede apporteringer og fellesdekken gikk så noelunde bra.
Han har begynt igjen med å legge seg ned i dekk og kikke seg rundt når han blir sliten i hode og tydeligvis synes at vi kan ta en pause. Er egntlig fornøyd med at han gjør det istede for å begynne å tulle og tøyse.
Men mesteparten av treningen i dag gikk med på å forsøke å holde kontakt med han.
Når vi skulle gå fot, var han mer intressert i å følge sporene til alle fotballspillerene som hadde væt på banen før oss.
Det som gikk greiest var sitt og bli trening.
Når vi kom hjem spiste Storm og så gikk han og la seg. Mulig at han var ganske trett allrede på treningen, for han pleier aldri legge seg til å sove for natten så tidlig som han gjorde i går.

Ingen kommentarer: