onsdag 12. august 2009

Vinkelspor

Både i dag og på lørdag trente vi på vinkelspor. Målet er å få ned hastigheten og opp nøyaktigheten på Storm når han går spor. På lørdag ba jeg Hugo om å være min private instruktør. Han la ett spor med utrolig mange vinkler i ute på "plenen" ( marka) nede i grustaket.
Han merket vinklene godt. En farge i vinkelen og en farge i retningen sporet gikk. Sporet lå i 4 timer før jeg gikk det. Da fulgte Hugo meg og Storm i sporet og rettledet underveis. Tusen takk for god hjelp Hugo:-). Storm gikk ukonsenteret og virret over de første vinklene. Etter hvert gikk det bedre og bedre. De siste tre gikk han sakte og kjempefint.

I dag la Aud ut en masse vinkler for meg i "babyskogen". Dette sporet lå i ca 2 timer. Storm gikk greit i starten, så hørte vi noen skudd og Storm ble litt urolig og mer opptatt av lyden enn sporet. Jeg valgte å stoppe litt opp og fikk fokuset vekk fra lydene og på godbiter. Da jeg sa søk spor igjen til han satte han igang igjen. Han gikk greit de fleste vinklene helt til den siste. Der ville han gjentatte ganger gå i feil retning( ikke rett frem), men valgte til slutt riktig og fant slutten.

Ingen kommentarer: