lørdag 2. oktober 2010

Dyrleger, andre leger og sånn

For noen uker siden var vi og besøkte hun kjekke dama hos Smådyrklinikken som heter Marita. Mor sier hun er dyrlege, men det tror jeg ingenting på for dyrleger er jo skumle. Jeg tror hun er figurant jeg. For hun roper på meg og så må jeg finne ut hvilket rom hun har gjemt seg på. Og når jeg finner henne så får jeg masse kos og godbiter. Mor sier hun dopet meg før de tok blodprøve av meg. Jeg la egentlig ikke merke til det, for jeg var mest opptatt av at jeg fikk godbiter og kos jeg. Når jeg våknet igjen hadde de barbert meg på forlabben. Mor sier de tok en blodprøve som ble sendt til ett laboratorium. Og nå for noen dager siden ringte Marita til mor, og det var ikke for å si at vi skulle komme og leke mer gjemmeleken med henne. Jeg ble litt skuffet for det da. Nei hun kunne fortelle at blodprøvene viste at jeg var allergisk mot både husstøvmidd og annen midd + litt allergisk mot bøk. Og så mente hun at jeg sikkert var allergisk mot endel annen pollen også, selv om det ikke hadde slått ut på blodprøven. Så nå skal de lage medisin til meg (autoimunvaksine kalles det visst) som jeg skal få. Tenk jeg skal få komme ned og leke med Marita nesten hver dag i en periode. Mor sier hun er veldig glad for at jeg ikke var allergisk mot noe mat.
Mor har også vært hos legen og tatt masse prøver. Det er visst ikke en sånn dyrlege hun har vært hos. Hun skal visst ta enda flere prøver. Hun har allerede fått medisinen sin hun, selv om de ikke har fått svar på prøvene og den virker visst veldig godt. For hun har sluttet å klage over vonde armer,skuldre, bein og ankler. Og så orker hun bli med meg på mye lengre turer og hun orker å gjøre ting jeg ikke får bli med på også. Uansett hvor mye jeg maser, så får jeg hverken bli med å svømme eller gå på rulleski. Jeg synes det er spesielt urettferdig at jeg ikke får bli med å svømme.
Men jeg skal iallefall få bli med å sykle igjen. Mor klarte miste sykkelnøkkelen sin. Hvor surrete går det ann å bli? Hun måtte låne en baufil for å få av sykkellåsen så nå er den fikset igjen.

Mvh
Storm

Ingen kommentarer: