søndag 31. oktober 2010

Lurespor og folk som går...

I dag har mor og jeg vært på siste dag på C-kurset. Vi har både gått litt spor og funnet noen ute i skogen.
Først gikk vi litt spor. Da tror jeg mor og Hugo hadde gjort alt de kunne for å lure meg, men det gikk ikke. (vi hadde lagt ut to sporkors. Det vil si at Hugo og jeg gikk rett mot hverandre og i det vi møttes snudde vi begge 90 grader og gikk hver vår vei. red. anm. )
Mor tok på meg sporlina og vi satte avgårde på sporet. Etter en liten stund traff vi Hugo sitt spor men det gikk jo baklengs, så klart jeg ikke ville følge det. Jeg valgte å gå videre på mor sitt spor jeg, selv om det gikk rett til venstre. Der var jo penalet mitt med godbiter i enden. Så fikk jeg gå enda ett spor etter mor, men denne gangen hadde jeg heller ikke tenkt å bli lurt til å gå en eneste meter bakover i Hugo sine spor, så jeg sjekket det bare litt før jeg gikk (om jeg må si det selv) fint til høyre den veien mor sitt spor gikk.

Etter at jeg hadde ligget kjempelenge i bilen fikk jeg endelig komme ut igjen. Da skulle vi inn i lilleskogen og gjøre ett eller annet rart. Vet dere at mennesker som går også er med på runderingsleken? Det visste ikke jeg, for mor har fortalt meg at de skal jeg ikke bry meg om når vi går tur. Men viss de går ute i skogen med løsbitt så er de visst med på leken. Etter en liten stund så skjønte jeg det. Jeg tror jeg snart også skjønner at jeg kan bruke bringkobbelet når jeg finner dem. Mor og Tone sier at vi må øve mye mer på det med løsbitt før jeg kan bruke bringkoblet. Vi får nå se på det.

Etterpå måtte jeg sitte kjempelenge bak en busk, mens Tia, Rocco og Isi lå midt ute på asfalten. Mor sier vi skulle være noe som kalles forstyrrelser. Jeg forstår ikke helt det, for jeg fikk bare pølsebiter når jeg satt rolig og så på henne. Viss vi skulle være forstyrrelser så burde jeg fått pølsebiter de 3 gangene jeg reiste meg opp og peip, så det så.

Jeg har iallefall hatt ei veldig kjekk helg og lært noen nye ting. Mor sier jeg skal hilse og si at det har hun også.

I morgen skal vi til Marita-dyrlegen igjen. Jeg skal starte opp med allergivaksinering. Mor sier at jeg skal få sprøyter ganske ofte. Hmm.. vet ikke om jeg liker det helt, men hun Marita er jo ganske kjekk.

Hilsen Storm

PS.
Det er ett fint bilde av mor og de andre menneskene som var på C-kurs på hjemmesiden til NRH

Ingen kommentarer: