tirsdag 26. oktober 2010

Opptur-rundering i "voksenskogen"

I dag møtte vi Aud, Frode D, Ritva og Kristin U på Sviland for å trene litt. Egentlig trener vi lydighet, men de har sklidd litt ut og blitt endel annen trening også.
Med lørdagens trening friskt i minne, hadde jeg mest lyst å rundere i lilleskogen der jeg visste alt kom til å gå bra. Men fant ut at jeg bare måtte hoppe i det og valgte den vanlige løypa. Jeg trakk pusten dypt og senket skuldrene før vi vandret opp til Kristin på midtlinja.
Storm fikk lydpåvirkining på første slaget. ( egentlig tror jeg han hadde sprunget ut uansett). Han for avgårde som en rakett og fortsatte i samme tempoet hele veien. Tror han hadde en liten stopp på ett av de første slagene, men bare ett skritt ut i terrenget var nok til å få han avgårde. Vi runderte opp til der hvor det går en sti inn i lilleskogen. Han hadde 4 eller 5 blindslag der han også gikk fint ut og trakk bra fram. Det som det ble litt kluss med var når jeg ville ha melding på noen av de siste slagene. Det var delvis min feil, bittet hang på halvåtte. Men han avsluttet med en grei melding til slutt og ble belønnet med å finne både Aud og Frode der. (Aud hadde kommet tilbake fra å ha lagt spor for Frode)
Idet vi kom tilbake på midtlinjen og snudde oss for å gå tilbake fant Storm ut at han skulle rundere litt mer, og til stor morro for de andre dro han meg med over bekken like ved veien i forsøk på å få ett slag til. (jeg ble liggende i bekken)
Det jeg var absolutt mest fornøyd med var at han gikk så bra i dette terrenget, som han så vidt jeg husker nesten ikke har rundert i før, og iallefall ikke så langt oppover i løypa.

Denne økta gjorde godt for selvfølelsen og motivasjonen for videre rundering.

Ingen kommentarer: