torsdag 3. desember 2009

Tur, lydighet og sporoppsøk

I dag stoppet jeg på Sviland på vei hjem fra jobb. (Hadde vært i Egersund på møte). Der var også Kai Erik. Han og Umi skulle ha seg en liten luftetur. Jeg la ut ett kort sporoppsøk før også vi tok oss en tur. På turen la jeg inn flere små stopp med kontakttrening. Storm var en flink elev. Jeg har også bestemt meg for å lære han noen nye ord som kommandoer og kommandoen fot tok han raskt. Når jeg så begynte med apport og la på apport istede for takk, så så han rart på meg den første runden, men så så det ut til at han skjønte hva det betydde. Han apporterte uansett fint alle gangene.

Etter turen var det tid for sporoppsøket. Jeg satte linen på han på veien og sa søk spor. Jeg hadde tenkt at han skulle få jobbe litt de 50-100 meterene inn til sporet, men 5 meter fra veien fikk han overvær av sporet og sprang ned til det. Han satte nesen i bakken og hadde muligens to skritt bakover i sporet før han tok det rette veien.

Ingen kommentarer: