mandag 25. april 2011

Mer halvgamle spor

Fordelen med å bli vekket tidlig på morgenen er at jeg kan gå ut og legge spor. Det gjorde jeg sånn ca 07.30 i morges. Jeg la ett "vinkle- trappe spor" (det heter sikkert noe annet, men jeg la altså ett spor med masse vinkler, der jeg la vinklene som en trapp, slik at Storm ikke skulle få overvær eller kutte vinklene så lett). Det var maks 10 meter mellom hver vinkel og sporet var ca 200 meter langt tipper jeg. Det lå i temmelig nøyaktig 12 timer før vi gikk det, og nå var det nesten vindstille igjen. Storm gikk av i de første 4 vinklene, men hanket seg fort inn igjen på egenhånd. Jeg så ikke noe særlig endring i farten fra 4-timers-spor. Mye av sporet var på tørt gress og der var farten høy. De siste vinkelene gikk han mer nøye, og fant ett eller annet spiselig midt i sporet like før den siste vinkelen (som ikke jeg hadde lagt der). Tenker jeg må gå mange flere gamle vinkelspor med han, også på annet underlag, og kanskje la dem ligge enda lengre.

Ingen kommentarer: