mandag 18. april 2011

Varmt og halvgamle spor

Det er kjekt det er varmt, men det ble fryktelig varmt, når jeg i halv-svima tok på meg ullundertøy før jeg gikk ut i morges. Storm har funnet igjen yndlingsplassen sin på lufteverandaen. ( Der er det skygge etter 12, og og trekk fra undersiden.)

Rett etter jeg hadde spist frokost (allerede kl 08.00 på en fridag) la jeg ut ett spor til Storm. Det lå helt til nå, altså ca 11 timer før vi gikk det. Underlaget var jord/sørpe, tørt gress og litt nesten skogbunn. ( Jeg la sporet i hogstfeltet like nedenfor der jeg bor). Sporet var nok ikke lengre enn rundt 200 meter og det var ikke vind.
Jeg mistenker Storm for å ha tatt sporet allerede på grusveien ned til der det startet, for han begynt å gå fint og rolig fra starten av. Han hadde noen sportap underveis. Der sjekket han ut i ganske mye større sirkel enn han pleier. Normalt går han rett tilbake til der han hadde sporet sist eller sirkler i sirkler på ca 2-3 meter i diameter. Men når han var på sporet gikk han i rolig, behagelig tempo, og med bra konsentrasjon og nøyaktighet, selv på det tørre gresset(det strever han med enkelte ganger).
Gleder meg til å gå gamle spor etter far med han når vi er på hytta.

Ingen kommentarer: