lørdag 18. oktober 2008

Vannspor eller var det vannsport

Endelig fikk vi trent litt spor igjen. Været var ikke helt med oss i dag, det kom noe vått i store mengder fra himmelen.

Nina la ut to korte spor for meg og jeg for henne. De fikk ligge ca 1,5 timer. Hun fulgte meg når jeg gikk sporene. Det var veldig greit for jeg syntes Storm surret endel, spesielt ute på myra. Han har nok fått rimelig enkel spor tidligere, for da har han gått med nesen nedi sporet fra begynnelse til slutt. Deler av disse var på vått underlag, og de var litt i motvind og litt i medvind.

Nina kunne fortelle meg at Storm jobbet godt når han forsvant av sporet. Hun sa at han senket farten og ga seg ikke før han hadde funnet tilbake til det. Videre fortalte hun at han var lett å lese når han var på sporet. Det er jeg enig i, han har en karakteristisk snurring med halen. I tillegg så ser det ut som han støvsuger bakken. Det skjedde visst bare en gang at han "spurte" meg om hjelp.
Hadde jeg gått alene hadde jeg nok blitt rimelig oppgitt og lurt på hva han holdt på med. Takk for god hjelp og veiledning, Nina.

Det ene sporet gikk stort sett gjennom en myr, og langs en bekk, som gikk litt over sine bredder, så det var rimelig vått. Det var her han surret mest. Men når dette sporet kom vekk fra myra så fulgte han det greit og ble nok rimelig overrasket da han kom til slutten. Han markerte alle gjenstandene i begge sporene, men her må vi øve på å markere bedre og plukke opp og gi til meg.
Det andre sporet gikk litt greiere. Det var mesteparten på gress. Men her tok han en snarvei til slutten. Han fikk overvær av den.

Så det er litt å jobbe med på sportrening for oss, men ikke fullt så mye som jeg trodde selv.

Ingen kommentarer: