onsdag 12. november 2008

Orrestranda

I dag var vi på Orrestranda og trente overvær. Tone, Ritva og jeg kom litt tidligere og lot hundene løpe litt sammen før treningen startet. Storm og Bizzo klarte å komme seg over ett piggtrådgjerde, men sprang rett på det når de skulle tilbake. Heldigvis gikk det bra med begge.
Vi delte oss i to grupper og jeg trente sammen med Ritva, Kai Erik og Frode.
Storm og jeg fikk være først ut. Vi vandret av gårde når vi hadde fått beskjed om at alle var ute. Storm var litt opptatt av Tone og Isi som også var på vei ut. Men etter ett par beskjeder fortsto han at det ikke var "tispejakt" vi skulle ut på. Han begynte og søke og jobbet bra. Jeg gikk først mot Stranda, så snudde vi og gikk mot friluftshuset igjen. Når vi var halveis skar plutselig Storm ut og fant Ritva. Hun hadde en boks med godbiter. Storm var fornøyd.
Vi fortsatte så videre mot friluftshuset og snudde ved kanalen for å gå tilbake. Vi gikk over en liten topp og da vi kom ned fra den, fikk Storm plutselig ferten av noe og sirklet litt før han sprang opp på toppen igjen. Der var Frode med ett kjekt penal fylt med godbiter. ( Det viste seg at vi nesten hadde tråkket på Frode da vi gikk over toppen)

Så bar det videre . Storm hadde noen lange søk, kunne se ut som han gikk baksporet til Ritva blant annet. Vi krysset tilbake fra Stranda igjen og Storm sprang på ny ut langs det vi trodde var Ritvas bakspor. Vi fortsatte mot kanalen, snudde og gikk mot stranda igjen. Når vi gikk forbi samme sted igjen ( med sporet) forsvant Storm bak en liten haug og fant Kai Erik og fikk masse kjekke godbiter til.

Tror muligens Storm hadde ferten av Kai Erik ett par ganger når jeg trodde han bare gikk bakspor ( vinden var jo ikke helt med oss), men han stolte ikke helt på det, og jeg fulgte ikke opp. Derfor var vi bare ett par meter fra Kai Erik før Storm fant han.

Ingen kommentarer: