lørdag 22. november 2008

Overraskelse :-)

Vi kom fyllesyke og litt for sent på trening i dag. ( Storm var vel strengt tatt bare trett etter å ha blitt holdt våken halve natten av noen snakkesalige damer med rødvin)

Jeg ble satt til å legge ut et spor for Ronny med en gang jeg kom. Da jeg kom tilbake gjorde jeg klar og var i ferd med å spør om noen kunne legge ut ett spor til meg. Men da kom Ronny med en lapp og ett kart til meg og Nina og fortalte at en dame ved navn Tone hadde forsvunnet mellom den lille runderingsløypa og veien.

Jeg var først litt forvirret for jeg trodde jeg skulle gå spor. Men dette er jo gøy. Nina og jeg delte området mellom oss. Jeg fikk nærmest veien, for vi regnet med at Storm ikke søkte så langt vekk fra meg som Bina gjør med Nina. Dermed ville han sannsynligvis ikke finne Nina og Bina fra vår teig.
Vi vandret nedover veien. Storm fant raskt Tones spor, men jeg valgte å få han ut i terrenget og søke istede for å følge sporet langs veien. Han kom fort i søkemodus og søkt bra av område mellom grusveien og det lille vannet. Han hadde riktignok ett hopp ut på en pytt der han gikk gjennom og fikk seg ett bad på veien. Da vi kom ned til hovedveien tok jeg han i bånd ett stykke. Han så ut til å søke videre til tross for at han var i kort bånd. Vi gikk inn i terrenget igjen og ett godt stykke inne slapp jeg han igjen. Storm for tilbake mot veien og fant Tones spor nok en gang. Jeg valgte igjen å rope han til meg og søke av området i terrenget. Vi fant noen hytter med en masse spor rundt omtrent samtidig med at Bina begynte å jobbe og til slutt fant Tone og kom inn med melding. Storm var ganske giret på sporene og jeg hang på slep etter han rundt og rundt og frem og tilbake mellom hyttene, før vi kom ut på ei mark og jeg stoppet han og ba han ligge. Nå var Bina på påvisning og jeg fikk beskjed om at jeg kunne få ett funn på Tone etterpå. Jeg valgte å sende Storm i frittsøk dette siste stykket. Jeg så for meg litt mye knall og fall dersom jeg skulle henge etter i ett så ferskt spor. Han fulgte sporene ett stykke, før han fikk ferten av Nina og Bina ( sannsynligvis) og sprang av gårde. Han kom tilbake og fant Tone. Denne savnede damen var jammen kjekk, hun hadde godbiter med seg også :)

Veldig kjekt med en overraskende praktisk oppgave. Takk Tone.

Etterpå fikk jeg noen tips i forhold til apporteringstreningen. Det er fortsatt endel å jobbe med der før vi kan starte med meldingstrening.

1 kommentar:

Tone sa...

Fyllesyk...Fydda, fydda he..he.. :-) Du så da uforskammet opplagt ut...

Kjekt med slike jente/rødvinskvelder :-)